Тарифтерді көтеру мәселесі туралы. О вопросах повышения тарифов
Кәсіпорын қызметінің бұл түрлері табиғи монополиялар туралы заңнамамен реттеледі, оcыған сәйкес өнімнің аталған түрлеріне тарифтер бес жылда бір рет бекітілiп, белгіленген мерзімі біткеннен кейің қайта қаралуға жатады. Қолданыстағы тарифтер 2015 жылы бекітілді және қазіргі уақытта олардың қолданылу мерзімі аяқталды. Заң нормаларын сақтай отырып МАЭК Маңғыстау облысы Табиғи монополияларды реттеу және бәсекелестікті қорғау комитетінің Маңғыстау облысы бойынша департаментіне келесі 2019 жылдан 2023 жылға дейінгі бес жыл мерзіміне арналған жаңа тарифтерді қарауға өтінім берді.
Қатаң регламенттелген рәсімдерге сәйкес табиғи монополия және бәсекелестікті қорғау органы 2019 жылдың 16 қыркүйек күні МАЭК ұсынған жылу энергиясын, ауыз, ыстық және техникалық суды өндіру тарифтерінің жобаларымен таныстыру және жария талқылау мақсатында жария тыңдау ұйымдастырды. Әрине, бұл жұмыс күні болғандықтан, оған барлық ниет білдірушілер қатыса алмады. Дегенмен, тыңдауда көптеген өткір мәселелер айтылды, соның ішінде қарастырылып отырған тақырыпқа байланысты болмаса да қойылған барлық сұрақтарға жауап берілді. Осы тыңдауда жұртшылықтың МАЭК қызметі туралы көпшіліктің әлі де ақпараттармен жете таныс еместігі, кәсіпорынның тұрғындар үшін ашықтығының жеткіліксіздігі көрінді.
Тарифтік саясатқа, алынған қаражатты жұмсауға және т. б. кәсіпорын қызметіне қатысты шынайы ақпаратты алуға барлық мүдделі тұлғалар төменде көрсетідген сілтемелер арқылы мәліметтер ала алады. МАЭКтің сайты: қол жеткізуін қамтамасыз ету мақсатында МАЭК сайтында https://maek.kz/index.php/portfolio-2/news/211-public-slushaniya
РКЦ сайты: https://rkc.maek.kz/ru/component/content/article/54-news/181-publicslushaniya
Алдағы уақытта МАЭК сайтында тұтынушыларға өз сұрақтарын қоюға және қысқа мерзімде оларға жауап алуға мүмкіндік жасалады.
Бүгінгі жарияланымда біз жоғарыда аталған тарифтердің алдағы өзгерістеріне қатысты ақпаратты жұртшылықтың назарына жеткізуді көздедік.
Жылу энергиясын және судың барлық түрлерін өндіруде пайдалануға қажетті табиғи газ, әртүрлі материалдардың, химиялық реагенттердің жыл сайын бағасы қымбаттап жатқаны көз алдымызда өтуде. 1960-70 жылдары пайдалануға берілген өндірістік жабдықтарды ұстап тұтыну, олардың жұмысқа қабілетті жағдайын сақтау жыл сайын үлкен қаржылық салымдарды талап етеді.
Нәтижесінде өндіруден алатын өнімнің өзіндік құны да сөзсіз өсуде, бұл өз кезегінде МАЭК үшін аталған шығындарды қаржыландыруға қаражат алудың жалғыз көзі болып табылатын тарифті ұлғайту қажеттілігіне әкеледі және Заң бойынша өнім өндіру шығынсыз болуы тиіс. Осыған қарамастан, табиғи монополияны және бәсекелестікті қорғау органы 2015 жылы аталған қызметтерге МАЭК тарифтерін өзіндік құнынан едәуір төмен бекітті, оның негізсіздігі сотта дәлелденді де. Осыған байланысты кәсіпорын 2015 жылдан бастап 2019 жылға дейінгі кезеңде жылу мен су өндіруден 12,5 млрд.теңге шығын шеккен. Бұл шығындар осы жылдар ішінде электр энергиясын өндіруден түскен табыс есебінен жабылып келді.. Алайда 2019 жылдың 01 қаңтарынан бастап электр энергиясын өндіру тарифі нөлдік рентабельділігі бар өзіндік құн деңгейіне дейін төмендетілді, ал электр қуаты нарығында қызмет көрсетуден кәсіпорын алатын қаражат электр энергиясын өндіретін жабдықтарды жөндеуге және жаңартуға ғана жетеді.
МАЭК ұсынып отырған 2019-2023 жылдарға арналған өтінімдегі тарифтердің деңгейлері өнімнің өзіндік құнын (тек өндіріспен байланысты шығындарды), сондай-ақ жабдықты жарамды күйде ұстау мақсатында инвестициялық бағдарламаларды орындауға бағытталған шығындардың болмашы үлесін өтеуді ескере отырып қана қалыптастырылған және нақты пайда алуды көздемейді. Яғни, МАЭК өндірісіне қатысты қолданыстағы тарифтерге қарағанда жылу энергиясы 63% - ға, ауыз су 35% - ға, техникалық су 174% - ға, ыстық су 43% - ға жоғарлатуға өтініш берді. Бұлар, әзірге бекітілген тариф болып есептелмейді. Қазіргі уақытта табиғи монополияны және бәсекелестікті қорғау органы ұсынылған есептерді тексеруде және дәлелденген нәтижелері бойынша қорытынды жасайтынын қатерге ұсынамыз..
Тұтынушы тек өнім өндіруге жұмсалған шығынды ғана емес, сондай-ақ аталған ресурстарды тасымалдауға кеткен қаражатты да төлейтіндіктен, тұрғындарды соңғы төлем қалай өзгеретіні, яғни олардың әмиянына түсетін жүктеменің қандай болатыны көбірек қызықтыратыны түсінікті. Төменде келтірілген кестеде МАЭКтен жеткізілетін өнімнің барлық түрлеріне 1-, 2-, 3- бөлмелі пәтерлерге орта есеппен төлемнің қала тұрғындары үшін қалай өзгеретіні жөніндегі мәлімет ұсынылады:
МАЭК басшылығы қала тұрғындарының қалыптасқан жағдайға түсіністікпен қарауды сұрайды. МАЭК өзі өндіретін жылу энергиясына және судық барлық түрлеріне тарифті көтеруді сұрауға мәжбүр, ал олай болмаған жағдайда кәсіпорын желілердің жөндеулері мен жаңарту жұмыстары былай тұрсын, аталған өнімдерді шығара алмайтын жағдайға жетеміз. Нәтижесінде МАЭК үшін де, тұтынушылардың қай қайсысы үшін де жақсы болмайды.
МАЭК баршаңызбен ашық сөйлесуге әрқашан дайын. Кәсіпорынның басшылығы мен салалық мамандары тұрғындарды қызықтыратын барлық сұрақтарға жауап беруге және сындарлы ұсыныстарды қарауға, қабылдауға дайын.
«МАЭК-Қазатомөнеркәсіп» ЖШС баспасөз қызметі
О вопросах повышения тарифов
Как всем известно, для нашего города производство тепловой энергии, питьевой, горячей и технической воды осуществляет ТОО «МАЭК-Казатомпром» (МАЭК). Эти виды деятельности предприятия регулируются Законодательством РК о естественных монополиях, в соответствии с которым тарифы на перечисленные виды продукции утверждаются один раз на пять лет, после чего должны пересматриваться. Тарифы МАЭК были утверждены в 2015 году и в настоящий момент срок их действия истекает. С целью соблюдения законодательных норм МАЭК в установленные сроки подал в Департамент комитета по регулированию естественных монополий и защите конкуренции по Мангистауской области заявки на рассмотрение новых тарифов на следующий период с 2019 по 2023 годы.
В соответствии со строго регламентированными процедурами, в целях извещения и публичного обсуждения представленных МАЭК проектов тарифов на производство тепловой энергии, питьевой, горячей и технической воды, антимонопольный орган 16 сентября 2019 года организовал публичные слушания. Поскольку это был рабочий день, не все желающие смогли принять в них участие. Тем не менее, на слушаниях прозвучало много острых вопросов, в том числе и не связанных с рассматриваемой темой, при этом не на все вопросы были даны исчерпывающие ответы. Это свидетельствует об ограниченной информированности людей о деятельности МАЭК, и недостаточной открытости энергопредприятия.
Все интересующиеся достоверной, что называется «из первых рук» информацией, касающейся тарифной политики, расходования полученных средств и т.д. могут получить ее на сайте МАЭК, пройдя по ссылке: https://maek.kz/index.php/portfolio-2/news/211-public-slushaniya
и сайте РКЦ, пройдя по ссылке: https://rkc.maek.kz/ru/component/content/article/54-news/181-publicslushaniya.
В дальнейшем на сайте МАЭК будет создана возможность потребителям задавать свои вопросы и в короткий срок получать на них ответы.
В сегодняшней публикации хотелось бы донести до более широкого круга общественности информацию относительно упомянутого выше предстоящего изменения тарифов.
В производстве тепловой энергии и всех видов воды используется природный газ, большое количество различных материалов, химических реагентов, стоимость которых ежегодно увеличивается. Оборудование предприятия, введенное в эксплуатацию еще в 1960-1970 годах, с каждым годом требует все больших финансовых вложений для поддержания его работоспособного состояния.
Таким образом, себестоимость конечной продукции также неизбежно растет, что в свою очередь приводит к необходимости увеличения тарифа, который является для МАЭК единственным источником получения средств на финансирование перечисленных затрат и, по Закону РК должен быть безубыточным. Не смотря на это, антимонопольный орган в 2015 году необоснованно (имеется судебное решение) утвердил МАЭК тарифы значительно ниже себестоимости, из-за чего предприятие при производстве тепла и воды в период с 2015 по 2019 годы понесло 12,5 млрд. тенге убытков. Данные убытки покрывались за счет дохода от производства электроэнергии. Однако с 01 января 2019 года тариф на производство электроэнергии тоже снижен до уровня себестоимости с нулевой рентабельностью, а средств, которые предприятие получает от оказания услуг на рынке электрической мощности, едва хватает только на ремонты и обновление производящего электроэнергию оборудования.
Уровни тарифов в поданой МАЭК заявке на 2019-2023 годы сформированы только с учетом покрытия себестоимости (затрат, связанных исключительно с производством), а также незначительной долей затрат, направленной на исполнение инвестиционных программ в целях поддержания оборудования в исправном состоянии, и не предполагают получения фактической прибыли.
Относительно действующих тарифов, МАЭКом заявлены следующие повышения на производство тепловой энергии на 63%, питьевой воды на 35%, технической воды на 174%, горячей воды на 43%.
Хотелось бы отметить, что данные проекты тарифов не являются окончательно утвержденными, и в настоящее время антимонопольный орган проверяет предоставленные расчеты, по результатам чего даст мотивированное заключение.
Так как потребитель оплачивает не только производство, но и транспортировку энергоресурсов, то понятно, что жителей больше интересует, как изменится конечный платеж, то есть нагрузка на их кошелек. В приведенной таблице представлено ожидаемое изменение затрат жителей города на все виды поставляемой МАЭК продукции на примере среднего потребления 1-о, 2-х и 3-х комнатной квартиры.
МАЭК просит жителей города с пониманием отнестись к сложившейся ситуации, и вынужден констатировать необходимость повышения тарифов на тепловую энергию и все виды воды, иначе предприятие просто не сможет производить указанную продукцию, не говоря уже о выполнении ремонтов и обновление сетей. Итог будет неутешительным ни для МАЭК, ни для каждого жителя города Актау.
МАЭК готов к открытому диалогу со всеми. Руководство и профильные специалисты предприятия ответят на все интересующие жителей вопросы и примут к рассмотрению конструктивные предложения.
Пресс-служба ТОО «МАЭК-Казатомпром»